رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند
سرخط خبرها

مهاجرت ماهانه ۲۰ پرستار مشهدی به خارج کشور | پرستاران فعال در دوره کرونا، اولویت اول استخدام

  • کد خبر: ۱۳۳۴۴۹
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
  • ۱
مهاجرت ماهانه ۲۰ پرستار مشهدی به خارج کشور | پرستاران فعال در دوره کرونا، اولویت اول استخدام
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهر‌های تابعه گفت: آمار دقیقی از مهاجرت پرستاران در دست نیست، اما به صورت میانگین ۲۰ پرستار مشهدی هر ماه از کشور مهاجرت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن گچ‌پزان در گفتگو با شهرآرانیوز درباره آخرین وضعیت پرستاران در مشهد گفت: در سطح شهر مشهد ۱۵ هزار پرستار داریم که در همه بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، نظامی، خیریه و ... مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه وضعیت بهبود معیشت و استخدامی پرستاران ورود پیدا کرده و فعالیت‌هایی داشته ایم.

به گفته رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد، کمبود نیروی انسانی یکی از مهمترین مشکللات ما است. حتی در زمان کرونا و قبل از آن هم کمبود پرستار داشته‌ایم.

گچ‌پزان ادامه داد: یک میانگین جهانی برای پرستاران تعریف شده که حتی در برخی کشور‌ها به ازای هر تخت ۴ پرستار وجود دارد، اما در کشور ما این عدد ۱.۷ پرستار است که مورد قبول وزارت بهداشت نیز قرار گرفته است.

مجوز استخدام ۳۰ هزار پرستار در کشور

وی اضافه کرد: با این حال به ازای هر تخت بیمارستانی در سطح کشور ۰.۹ پرستار است که برای رسیدن به استاندارد‌های مطلوب اقدامات و فرایند‌هایی صورت بگیرد.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد با اشاره به اینکه چندین سال است که تزریق پرستار به بیمارستان‌ها انجام نشده است، ادامه داد: در سطح کشور ۱۷-۱۸ هزار پرستار بازنشسته شده اند که باید به جای آن‌ها نیز پرستار اضافه شود. همچنین در حال حاضر در کشور ۲۲۰ هزار پرستار داریم و همچنین مجوز جذب ۳۰ هزار پرستار نیز صادر شده است که از این تعداد بین ۸ تا ۱۰ درصد مربوط به مشهد است.

گچ‌پزان در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری‌های انجام شده برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین پیگیری‌هایی که انجام شد تعرفه گذاری خدمات پرستاری بود که اگر به صورت کامل اجرا شود در معیشت پرستاران بسیار تاثیر گذار است.

وی اظهار داشت: این مسئله مربوط به ۱۵ سال پیش است و سال‌ها انجام آن طول کشیده است. یکی از تاکیدات رهبر نیز اجرای آن است و الان به مراحل آخر رسیده است. اجرای این طرح همچنین نیاز به زیر ساخت‌های فنی دارد که هنوز اجرا نشده است.

وی گفت: همچنین تا چند روز آینده مبلغی به صورت علی الحساب در حوزه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به حساب همکاران واریز خواهید شد. هرچند که این مبلغ اندک است، اما باید اصل موضوع درست شود.

مهاجرت پرستاران مشهدی به خارج کشور

وی در ادامه در خصوص مهاجرت پرستاران به کشور‌های مختلف نیز گفت: آماری داشتیم که در ماه ۲۰۰ نفر از پرستاران کشور مهاجرت می‌کنند که از این تعداد ۲۰ پرستار مربوط به مشهد است.

گچ‌پزان افزود: هرچند این مسئله طبیعی است و اگر ما نتوانیم حمایتی داشته باشیم پرستاران این مسیر را انتخاب میکنند لذا باید به گونه‌ای جلوی این فرایند را بگیریم.

وی تصریح کرد: قانون ارتقاء بهره وری سال ۹۲ ابلاغ شد که همکار ما یک شیفت فعالیت کند، ولی متاسفانه این قانون اجرا نشد و یک شیفت دولتی و یک شیفت خصوصی دارند.

وی خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم معیشت و رفاه پرستاران را تامین و قوانینی که مصوب و ابلاغ شده را به مرحله اجرا نگذاریم پرستاران مهاجرت خواهند کرد. ما باید بتوانیم از تخصص همکارانمان در کشور خودمان استفاده کنیم.

پرستاران فعال در دوره کرونا، اولویت اول استخدام

گچ‌پزان در ادامه به وضعیت پرستاران طرحی و فعال در دوره کرونا اشاره کرد و ادامه داد: پرستاران یک فرایندی دارند که بعد از فارغ التحصیلی یک دوره طرح موظفی بین ۱۹ تا ۲۴ ماه را باید بگذرانند. در دوره کرونا برخی طرح هایشان تمام شد که فراخوان شدند و برخی تمدید طرح شدند.

وی ادامه داد: اگر کرونایی نبود پرستاران باید بعد از اتمام طرح‌شان منتظر می‌ماندند تا استخدام شوند. همچنین از وقتی کرونا سبک شد تمدید طرح پرستاران انجام نشد و از گردانه کار کنار گذاشته شدند که این مسئله برای ما سخت بود همه این مسئله را پذیرفته اند که باید به کار برگردند.

وی گفت: پس از پیگیری‌های صورت گرفته در اولین دوره استخدام اولویت اول پرستارانی هستند که در دوره کرونا فعالیت داشتند. امیدواریم تا پایان سال جاری این استخدام‌ها صورت بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک پرنده خسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
0
ای پرنده مهاجر سفرت سلامت اما
به کجا میری عزیزم قفسه تموم دنیا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->